hero image

"כיצד מבוגרים יכולים לחסוך אלפי שקלים בשנה על ביטוח הרכב"

ככל שאנחנו מתבגרים, מחירי ביטוח הרכב שאנחנו משלמים משתנים. אין זה משנה כמה שנים אתה בעל ניסיון על הכביש, אלא מה הוא הגיל שלך. חברות ביטוח מציעות פוליסות מוזלות לבוגרים מעל גיל 50 ו60. התנאים משתנים בין חברה לחברה, אך זוהי עובדה שאחרי גיל 50 משתלם לפנות לחברות הביטוח כדי לקבל את מחירי הביטוח המוזלים, תוכלו לחסוך מאות ואף אלפי שקלים בשנה רק באמצעות בדיקת האלטרנטיבות. על פי מחקר של עמותת “אור ירוק”, ניכר כי נהגים צעירים מעורבים בהרבה יותר תאונות דרכים בעוד נהגים מבוגרים זהירים יותר באופן משמעותי. לפיכך, מחירי הפוליסה של המבוגרים זולים יותר.
 
ככל שאנחנו מתבגרים, מחירי ביטוח הרכב שאנחנו משלמים משתנים. אין זה משנה כמה שנים אתה בעל ניסיון על הכביש, אלא מה הוא הגיל שלך. חברות ביטוח מציעות פוליסות מוזלות לבוגרים מעל גיל 50 ו60. התנאים משתנים בין חברה לחברה, אך זוהי עובדה שאחרי גיל 50 משתלם לפנות לחברות הביטוח כדי לקבל את מחירי הביטוח המוזלים, תוכלו לחסוך מאות ואף אלפי שקלים בשנה רק באמצעות בדיקת האלטרנטיבות. על פי מחקר של עמותת “אור ירוק”, ניכר כי נהגים צעירים מעורבים בהרבה יותר תאונות דרכים בעוד נהגים מבוגרים זהירים יותר באופן משמעותי. לפיכך, מחירי הפוליסה של המבוגרים זולים יותר


נושאים קשורים (מודעות ממומנות)

נהגים עד גיל 24

חברות הביטוח רשאיות לקבוע את קטגוריות הגיל של הפוליסות שהם מציעים. אם בעולם מרבית חברות הביטוח מציעות קטגוריות של 17-24, אז ישנן חברות ביטוח בישראל שנוטות אף לחלק את הקטגוריה הזאת לשתיים: 17-21 (נהג חדש) ו21-24 (נהג צעיר). המשמעות היא שבחישובים האקטואריים של חברות הביטוח ישנו הבדל במעורבות בתאונות בין שתי הקבוצות הללו בישראל. חברות הביטוח מציעות מסלולים מיוחדים עבור נהגים צעירים וחדשים, לרוב יקרים יותר מאשר המסלולים של שאר האוכלוסייה. לכן, אם ישנו צעיר בבית שאינו נוהג ברכב, עדיף להוציא אותו מפוליסת הביטוח כדי לחסוך כמה מאות ויתכן שאף אלפי שקלים בשנה

 

נהגים מעל גיל 24

חברות הביטוח מקטלגות את לקוחותיהן לפי שלוש קטגוריות אחרי גיל 24. 24-30, 45+. אך בכל זאת, מפני שככל שעולה הגיל כך המעורבות בתאונות דרכים אצל האוכלוסייה המבוגרת יורדות, ישנן חברות שמציעות פוליסות לבני 50+ ואף 60+. פלח האוכלוסייה הזה אטרקטיבי במיוחד עבור חברות הביטוח כיוון שהרכבים של בני גילאים אלו יקרים יותר בעוד המעורבות בתאונות נמוכה. לכן, משתלם במיוחד לחברות הביטוח להציע פוליסות המותאמות לאוכלוסייה זו.

 

לסיכום

בישראל, בניגוד לארצות הברית, מבוטחי הרכב ישלמו פחות על פוליסות הביטוח ככל שיתבגרו. לכן, אנו מציעים לקוראינו לבדוק אלטרנטיבות לפוליסות הביטוח הקיימות שבאמתחתם. ייתכן שחברת הביטוח לא עדכנה את פוליסת ביטוח הרכב בהתאם לגילכם ואתם עלולים לשלם מאות ואף אלפי שקלים מיותרים.

נושאים קשורים (מודעות ממומנות)

כתבות שעשויות לעניין אותך